Vision Time - Systemy informatyczne dla branży hospitality
Systemy informatyczne dla branży hospitality
tel: +48 71 716 55 99, support: +48 71 716 55 88

Aktualności

Protel najlepszym systemem hotelowym w badaniach Business Target Group 2011

W badaniach dotyczących funkcjonalności systemów oraz zadowolenia Klientów, przeprowadzonych przez  niezależny podmiot Business Target Group protel zajął najwyższą pozycję. Badania przeprowadzone w czerwcu ubiegłego roku na 10689 niemieckich hotelach.
Badania dowiodły ponadto, że protel jest drugim systemem hotelowym pod względem wielkości udziału w rynku niemieckim.

Użytkowników systemów zapytano o funkcjonalność wykorzystywaną w prowadzonym biznesie oraz o ich satysfakcję z używanych rozwiązań. W przypadku systemu protel 97% odpowiedzi brzmiały, że są "usatyfakcjonowani" lub "bardzo usatysfakcjonowani".

Badania Business Target Group podkreśliły fakt, że niemiecki rynek jest bardzo zróżnicowany w każdym aspekcie.  Udziały rynkowe dostawców oprogramowania zarządzającego hotelami charakteryzują się wysoką dysproporcją. Tylko dwóch dostawców oprogramowania, Micros Fidelio (20%) i protel (14%) stanowią jedną trzecią rynku niemieckiego. Pozostałe dwie trzecie podzielone jest pomiędzy ponad 50 różnych dostawców oprogramowania, przy czym żaden z nich nie posiada więcej niż 7,5% udziałów.

W ankiecie udział wzięły w większości obiekty hotelowe skategoryzowane do 3 lub 4 gwiazdek. Hotele te  zarządzane są zarówno przez indywidualnych inwestorów jak i też należą do sieci hotelowych.
Wyniki badań wykazały, że protel kontynuuje sukces zapoczątkowany w roku 1994 gdy spowodował niemałe zamieszanie na rynku, udostępniając pierwsze oprogramowanie dla hoteli bazujące na środowisku Windows. Obecnie niemalże wszystkie obiekty hotelowe korzystające z oprogramowania pracują w środowisku Windows, co dowodzi słuszności decyzji podjętej w latach 90tych.

W roku 2007 protel okazał się jednym z pierwszych dostawców, który uruchomił oprogramowanie w chmurze (Saas - Software as a Service) w postaci usługi bookatonce przeznaczonej dla obiektów niskobudżetowych oraz małych hoteli. Przez kolejne 4 lata protel kontynuował prace rozwojowe nad środowiskiem w chmurze czego efektem jest protel Air - oprogramowanie dedykowane dla średniej wielkości hoteli oraz sieci hotelowych.

W chwili obecnej system protel posiada ponad 7000 tysięcy instalacji na całym świecie.

   

SkiData i zamki elektroniczne Dialock

Obecnie wiele hoteli dostrzega znaczenie zamków elektronicznych oraz idące za tym  możliwości. Korzyści są obustronne: personel w sposób prosty i łatwy może sprzedawać usługi, które zarejestrowane są na karcie, z drugiej strony gość hotelowy może swobodnie korzystać z dostępnych usług.

Zamki elektroniczne Dialock i SkiData

W przypadku zamków elektronicznych ideę łatwego zarządzania i sprzedaży usług realizuje się w bardzo prosty sposób. Za pomocą oprogramowania generuje się klucz, na którym zapisane są informacje o tym co ten klucz otwiera, do jakich usług upoważnia oraz jaki jest jego czas ważności.

W ten sposób za pomocą jednego klucza gość może uzyskać dostęp do właściwego pokoju, szafki narciarskiej, na parking lub innych dowolnych stref lub pomieszczeń. Ta sama karta może posłużyć jako portfel elektroniczny w restauracji, a także na wyciągu narciarskim.

Samo programowanie kluczy jest proste, a nadawanie odpowiednich uprawnień odbywa się automatycznie lub poprzez zaznaczenie odpowiednich opcji podczas programowania klucza.

 


Takie rozwiązanie zapewnia turystom wyższy komfort w korzystaniu z wszystkich dostępnych atrakcji, jednocześnie zmniejsza wymagany nakład pracy personelu i zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa obiektów.

Wysoki poziom bezpieczeństwa systemu zapewniają zaawansowane metody autoryzacji oraz weryfikacji użytego klucza. Funkcja blokowania zagubionego klucza zapewnia brak możliwości jego użycia przez osoby niepowołane. Nie ma przy tym konieczności wymiany zamków jak to ma miejsce w przypadku klucza mechanicznego. Bezpieczeństwo dodatkowo zwiększyć może opcja pracy w trybie online, co daje możliwość zarządzania terminalami oraz ich monitorowania w czasie rzeczywistym.

Dialock jest system który doskonale integruje się z innymi systemami zewnętrznymi. Dialock może współpracować m.in. z systemami hotelowymi, które  posiadają możliwość generowania kluczy hotelowych. Lista współpracujących systemów jest bardzo duża i stale rośnie. Tak jak rosną oczekiwania właścicieli obiektów oraz ich gości.


System zamków elektronicznych składa się z 4 lini produktowych do których należą terminale drzwiowe, terminale ścienne, terminale meblowe (szafkowe), terminale specjalne (sterowanie windami, terminale energooszczędne, itd.). Dzięki temu możliwe jest objęcie elektroniczną kontrolą dostępu praktycznie każdego obszaru istotnego dla danego przypadku.

   

Wdrożenie systemów w hotelu Francuskim 4* w Krakowie

Hotel Francuski w Krakowie to kolejny obiekt, w którym wdrożyliśmy systemy do zarządzania hotelem i gastronomią hotelową.

Oprogramowanie protel spe oraz rmanager zostały uznane przez nowych właścicieli hotelu (Alterco i rodzinę Gesslerów) za idealne rozwiązanie.

"Zależało nam na wymianie oprogramowania na system w pełni zintegrowany z zewnętrznymi programami, który pozwali na efektywne zarządzanie pracą na wszystkich poziomach funkcjonowania hotelu" - powiedziała Elżbieta Dębińska - Dyrektor Hotelu Francuskiego ****.

Prace instalacyjne, wdrożeniowe i szkoleniowe systemu rozpoczęto z końcem sierpnia i trwały dwa miesiące.

Hotel Francuski to obiekt o standardzie czterech gwiazdek, który posiada w ofercie 42 pokoje, restaurację hotelową oraz salę konferencyjną.

System rmanager funkcjonuje już od paru lat w pozostałych restauracjach Adama Gesslera.

   

Wyróżnienie dla samoobsługowych kiosków CHECK IN & CHECK OUT

Rozwiązanie samoobsługowego kiosku check in & check out Ariane Systems w obiektach hotelowych otrzymało wyróżnienie w konkursie na najlepszą ofertę IV Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2011.

kioski samoobsługoweRozwiązanie zmieniające sposób obsługi gościa w hotelu, zastępujące bądź uzupełniające tradycyjną recepcję. Check in można dokonać samodzielnie jeszcze przed przyjazdem do hotelu np. w domu lub w drodze do hotelu, za pomocą przeglądarki internetowej lub telefonu komórkowego lub bezpośrednio w hotelu za pomocą kiosku check in.

Świat zmierza w kierunku automatyzacji procesów. Nasze rozwiązanie wpisuje się w te trendy. Automatyczny check in przykładowo jest powszechnie stosowany jest w liniach lotniczych. Proponujemy aby tę funkcjonalność zacząć wykorzystywać również w hotelach. Rozwiązanie to jest w pełni zintegrowane z liczącymi się systemami hotelowymi, kontrolą dostępu oraz systemami płatności elektronicznej.

kioski samoobsługowe w hotelachRozwiązanie to nie zastępuje informatycznego systemu hotelowego lecz go uzupełnia, przez co w łatwy sposób można je zaadaptować w istniejących obiektach. Nie wiąże się to bowiem z koniecznością wymiany systemu hotelowego. Telefon, który może być platformą samoobsługowego check in posiada w ręku niemalże każdy gość hotelowy. Wykorzystujemy więc w ten sposób urządzenie, które gość hotelowy zna i używa na co dzień.

Nasze doświadczenia wskazują, że procesu samoobsługowego check in może dokonać nawet 100% gości hotelowych co pozwala na redukcję personelu hotelowego. Oferowane rozwiązanie rozpozna gościa, zamelduje go, zrealizuje płatność, wyda klucz do pokoju, wystawi fakturę za pobyt i dokona procedury check out.

   

System rmanager w sieci kawiarni Coffeeshop

rmanager system wspomagający zarządzanie restauracjami został wybrany jako system do zarządzania kawiarniami Coffeshop. Firma Tizia operator sieci w Polsce podpisała umowę z firmą Wincor Nixdorf.

Wincor Nixdrof jest oficjalnym dystrybutorem i przedstawicielem oprogramowania rmanager. Obecnie firma VisionTime, jako partner firmy Wincor Nixdorf i producent rmanagera przystosowuje system do potrzeb sieci i wdraża pierwszą instalację w krakowskiej kawiarni.

Tizia, posiada również swoje restauracje w Czechach, na Węgrzech i Słowacji. Na dzień dzisiejszy do sieci Coffeeshop Company w Polsce należy sześć kawiarni. Dwie z nich znajdują się w Krakowie, po jednej zaś w Zielonej Górze, Gliwicach, Poznaniu i Warszawie.

System rmanager został wybrany ze względu na jego funkcjonalność i wysoki poziom świadczonego wsparcia technicznego. Istotne znaczenie miała też długa i udana współpraca firmy Tizia z Wincor Nixdorf.

System rmanager jest narzędziem praktycznym wychodzącym naprzeciw rzeczywistym problemom i potrzebom właścicieli restauracji. Co dodatkowo w połączeniu z intuicyjną i przyjazną obsługą, kontrolą sprzedaży i zachowań kelnerów, kontrolą kosztów produkcji, kontrolą rozliczeń z kontrahentami, elastycznym raportowaniem, daje narzędzie, które przyczynia się do wzrostu wydajności i rentowności restauracji.

   

Innowacyjne wdrożenie powiadomień SMS w hotelu PURO

System powiadomień SMS to narzędzie umożliwiające zautomatyzowane i wygodne komunikowanie się z gośćmi hotelowymi, które przede wszystkim ma za zadanie zapewnić najwyższy poziom obsługi. Narzędzie to zostało wdrożone VisionTime w hotelu PURO we Wrocławiu i zintegrowane z systemem hotelowym protel.

Jak to działa?
Po każdorazowym zatwierdzeniu rezerwacji w systemie lub imporcie rezerwacji z zewnętrznych kanałów WBS i IDS gość hotelowy otrzymuje wiadomość sms, która zawiera podstawowe dane dotyczące jego rezerwacji. Dodatkowo na dzień przed przyjazdem otrzymuje także informację przypominającą o jego planowanym przyjeździe.

Dużą zaletą tej usługi jest możliwość wysyłania jednorazowych smsów bezpośrednio z okna rezerwacji gościa. Recepcjonista / Concierge może utworzyć ciąg smsów określając datę, czas wysłania oraz treść wiadomości sms.

W ten łatwy sposób hotel może informować gości o: specjalnych ofertach i akcjach promocyjnych, zdarzeniach lub niedogodnościach podczas pobytu, wysyłać życzenia urodzinowe czy świąteczne oraz szereg innych informacji.

Usługa SMS w najbliższym czasie działać będzie dwukierunkowo. Przygotowywana jest funkcjonalność pozwalająca na wysyłanie zapytań sms przez menedżerów obiektów celem otrzymania odpowiedzi sms np. dotyczących rentowności obiektu hotelowego.
Menedżer, nawet na drugim końcu świata bez dostępu do internetu będzie informowany o np.: obłożeniu hotelu na dany dzień i miesiąc, średniej ceny za pokój, przychodach itp.
Ponadto w podobny sposób gość będzie mógł sprawdzić bieżący stan rachunku.


sms hotel

   

rmanager w Parku Rozrywki

Pragniemy poinformować, że firma Vision Time została dostawcą systemów informatycznych dla Parku Rozrywki w Kościanie. Dla naszego klienta wykonaliśmy modyfikację systemu rmanager pozwalającą na sprzedaż biletów i karnetów oraz kontrolę wejścia klientów na teren Parku Rozrywki.

   

Współpraca przy wdrożeniu systemu enova

Firma Sistema Sp. z o.o. wraz z Vision Time rozpoczęła projekt wdrożenia systemu finansowo-księgowego enova w grupie hoteli PURO.

   

Integracja kontroli dostępu w hotelu z rozwiązaniami firmy Alois Dallmayr

Firma Vision Time nieustająco podejmuje się nietypowych projektów i integracji własnych rozwiązań z rozwiązaniami firm zewnętrznych. Tym razem firma rozpoczęła współpracę z firmą Alois Dallmayr, operatorem vendingowym, dystrybutorem samoobsługowych automatów z napojami gorącymi.


Dzięki wspólnej pracy obu firm gość hotelowy za pomocą karty zbliżeniowej systemu Dialock będącej kluczem do pokoju może teraz skorzystać z automatu vendingowego w ramach przyznanego mu dziennego limitu. Integracja pozwala na wymianę danych związanych z pobytem gościa takich, jak data i czas check in oraz check out, numer rachunku hotelowego gościa, wartość limitu usług vendingowych.

Takie wdrożenie miało miejsce po raz pierwszy w Polsce w hotelu PURO we Wrocławiu.

   

Dialock na Bani

W Pensjonacie Bania położonym w Białce Tatrzańskiej wdrożyliśmy profesjonalny system kotroli dostępu oparty o rozwiązania DIALOCK.  
W obiekcie zostały zastosowane różnego rodzaju terminale drzwiowe przeznaczone dla obiektów hotelowych i biurowych oraz terminale ścienne w pomieszczeniach technicznych, przy drzwiach zewnętrznych i ciągach komunikacyjnych.

Zastosowane rozwiązania pozwalają wejść do budynku, otworzyć pokój lub szafkę narciarską za pomocą tego samego klucza.
System jest kompatybilny z systemem SKIDATA, obsługującym stoki narciarskie.

Pensjonat Bania z sukcesem przyjął pierwszych swoich gości w grudniu ubiegłego roku.

   
Vision Time Sp. z o.o.
Vision Time Sp. z o.o.
ul. Ks. Emila Szramka 1, 51-607 Wrocław
NIP: 8942993293, REGON: 021195119
created by: Tworzenie i Pozycjonowanie Stron WWW - Internet-Projects.pl